RSS Feed Petershotnews.nl TWITTER

HOTNEWS

Eerste editie Culinaire Venen groot succes

Datum: 11 september 2006
Bron: Ingezonden stukken
Mijdrecht, 10 september 2006 - De Ronde Venen heeft afgelopen zaterdag z’n eerste grootschalige culinaire evenement beleefd. Onder de naam Culinaire Venen presenteerden zeven restaurants en een wijnhuis uit de omgeving een gastronomisch visitekaartje van de bovenste plank. Mede dankzij het prachtige weer kwamen vele honderden inwoners uit de Ronde Venen en van ver daarbuiten naar het Raadhuisplein om te proeven van de vele kleine voor-, hoofd- en nagerechtjes en de heerlijke wijnen of het koele bier.

Op het Raadhuisplein was voor elke deelnemende horeca-onderneming een eigen fraaie tent, inclusief keukenapparatuur en meubilair aanwezig. Voor de ‘finishing touch’, de recepturen en de gerechtjes waren de deelnemers zelf verantwoordelijk. Zo kon het publiek genieten van mini-versies van Brasserie De Waard uit Wilnis, Plashoeve en Boven Water uit Vinkeveen en Le Virage, Lust!, Rendez-Vous en tapasbar La Farola. Maison Vinocerf vulde een zeer goed bezocht paviljoen met exclusieve wijnen en champagnes.

Voordat hij de officiële opening verrichte, sprak loco-burgemeester Jac. Dekker zijn grote waardering uit aan alle betrokkenen. “Dit is een geweldig initiatief van de Lionsclub Mijdrecht-Wilnis en groots georganiseerd door Invisible Organizing. Maar een groot compliment wil ik ook geven aan de deelnemende horeca-ondernemers die in dit avontuur zijn gestapt en aan de vele sponsors. Zonder hun steun was dit alles niet van de grond gekomen.”

Al direct na de opening om 15.00 uur was het gezellig druk op het Raadhuisplein en aangewakkerd door de sfeer, de temperatuur en de optredens van diverse entertainers onder leiding van Myra de Groot, bleef het evenement tot het einde om 23.00 uur zeer druk bezocht.

“Boven verwachting”, verklaarden Norbert Karthaus en Mart Groen, van de Lionsclub Mijdrecht-Wilnis. “We waren er van overtuigd dat een evenement als dit goed zou passen binnen de Ronde Venen, maar dat het zó drukbezocht en zó succesvol was, hadden we niet durven hopen. Dit krijgt zeker een vervolg! ”

Een deel van de opbrengst van Culinaire Venen is bestemd voor Kika; Kinderen Kankervrij. Er is helaas nog veel geld en onderzoek nodig voor het zover is. De Stichting Kika coördineert dat en was zelf ook aanwezig met een informatiestand en met pluche knuffelberen, waarvan de opbrengst geheel ten goede komt aan Kika. Ondanks het feit dat de aanwezigen door het kopen van consumptiebonnen voor het evenement al bijdroegen voor dit goede doel, was aan het eind van de avond de hele voorraad van 200 knuffelberen uitverkocht.

Alle foto's kunt u terug vinden in ons fotoalbum en op www.culinairevenen.nl.

Ook zal er een uitzending komen op Midpoint TV. Wanneer dit precies is kunt u terug vinden op www.midpoint.fm.

laatst bijgewerkt op: 16 nov 2016 13:34



Terug