RSS Feed Petershotnews.nl TWITTER

HOTNEWS

Uitslaande brand Hornweg Aalsmeer

Datum: 28 augustus 2014
Bron: Brandweer AA

Aan de Hornweg in Aalsmeer heeft vanmorgen korte tijd een uitslaande brand gewoed in een schuur. De oorzaak was overbelasting van het elektriciteitsnet. Er raakte niemand gewond.

In de schuur bleken vier huishoudelijke apparaten aangesloten te zijn op een enkele elektriciteitsgroep. Het tosti-ijzer, de vaatwasser, wasmachine en koelkast waren tegelijkertijd in gebruik. Vanwege de overbelasting op het elektriciteitsnet ontstond sluiting en brand.

Omdat de eigenaren aanwezig waren kon de brandweer direct worden gealarmeerd. De brandweer heeft het vuur snel geblust. Er was geen rookmelder aanwezig.

Veilig gebruik van elektriciteit

Voorkom overbelasting en check de capaciteit van groepen in de meterkast, van stekkerdozen en van uw apparaten. Zo weet u hoeveel apparatuur u op een stekkerdoos en op een groep kunt aansluiten. U voorkomt overbelasting door niet meerdere apparatuur aan te sluiten op één stekkerblok en geen stekkerdozen aan elkaar te koppelen. Sluit grote stroomverbruikers (als wasmachine en vaatwasser) rechtstreeks aan op een geaard stopcontact.

Rookmelders

Een rookmelder kan levens redden. Ongeveer de helft van alle woningbranden zijn namelijk branden waarbij het vuur smeult, zonder grote vlammen. Deze smeulbranden veroorzaken veel giftige rook en daardoor ook de meeste slachtoffers. Zorg daarom dat u in uw eigen woning zo'n rookmelder installeert en op tijd de batterijen vervangt.

laatst bijgewerkt op: 16 nov 2016 13:34




Terug